Navigace

Obsah

ANALÝZA TÉMATU PROSTŘEDÍ

MÁTE VE ŠKOLE SVÉ OBLÍBENÉ MÍSTO? A PROČ TO TAK JE?

Prostředí – Klíčová otázka 2

Zjišťovali jsme:

Výstup:

Z analýzy zjištěno, že děti preferují kopec, zahradu MŠ, kde se nacházejí jejich oblíbená místa, na těchto místech by nic neměnily. Děti mají rády i vnitřní prostory, například mají oblíbené místo u stolečku, kde svačí, tvoří a hrají si. Neoblíbené místo neměly.

:-)

 

JAKÁ JE VE ŠKOLE VÝZDOBA VE TŘÍDÁCH I NA CHODBÁCH? JAK DĚTI MOHOU OVLIVNIT JEJÍ PODOBU (MALBA NA STĚNÁCH, POVĚŠENÍ OBRÁZKŮ, VÝTVARNÉ PRÁCE)?

Prostředí – Klíčová otázka 4

Zjišťovali jsme:

Výstup:

Z analýzy zjištěno, že děti mají dostatek příležitostí pro zapojení se do výzdoby prostor MŠ, děti upřednostňují výzdobu vlastnoručně vyrobenou, preferují tvorbu z přírodnin (například stromeček z větví, sušené bylinky)

:-)

 

MÁTE VE ŠKOLE ROSTLINY? JE MÍSTO, KDE VÁM ROSTLINY CHYBÍ A PŘITOM BY TAM MOHLY BÝT? JAK A KDO SE O ROSTLINY STARÁ?

Prostředí – Klíčová otázka 5

(Pozn. tuto otázku jsme zaměřili na rostliny v MŠ, rostliny na zahradě MŠ budou analyzovány v Klíčové otázce 6 – Jaké rostliny máte na školním pozemku?)

Zjišťovali jsme:

Výstup:

Z analýzy zjištěno, že rostlin v MŠ je dostatek, ale starají se o ně pouze provozní zaměstnanci.

:-(

 

CHODÍTE S DĚTMI VEN KAŽDÝ DEN NEBO VĚTŠINU DNŮ V TÝDNU?

Prostředí – Klíčová otázka 7

Zjišťovali jsme:

Výstup:

Z analýzy zjištěno, že děti chodí ven téměř za každého počasí, vyjma silného deště.

:-)

 

JAKÉ MÁTE NA ŠKOLNÍM POZEMKU PRVKY PŘÍRODNÍ ZAHRADY? VYUŽÍVÁTE VE ŠKOLE PŘÍRODNÍ HŘIŠTĚ NEBO HŘIŠTĚ VYUŽÍVAJÍCÍ PŘÍRODNÍ PRVKY?

Prostředí – Klíčová otázka 8

Zjišťovali jsme:

Výstup:

Z analýzy zjištěno, že na zahradě MŠ je dostatek prvků přírodní zahrady. EKOTÝM nepovažuje za nutné momentálně tuto otázku zařadit do plánu činností, ale další činnosti nechává otevřené nápadům a také případné rekonstrukci po zimě.

:-)

 

JAK SE NÁVŠTĚVNÍCI ŠKOLY V BUDOVĚ ORIENTUJÍ?

Prostředí – Doplňující otázka 3

Zjišťovali jsme:

Výstup:

Z analýzy zjištěno, že nově příchozí mají problém najít třídy v zadních částech MŠ. Polepy na dveřích odkazují pouze na třídu Berušek a Medvídků.

:-(

 

JAKÉ DRUHY ŽIVOČICHŮ MŮŽEME NALÉZT NA ŠKOLNÍM POZEMKU (ŠKOLNÍ ZAHRADĚ) NEBO BLÍZKÉM OKOLÍ?

Prostředí – Doplňující otázka 6

Zjišťovali jsme:

Výstup:

Z analýzy zjištěno, že se staráme pouze v jedné třídě o šneka (oblovka), přírodní prvky umožňují pozorovat broučky, motýly, potažmo ještěrky … ale nemáme příliš možnost pozorovat ptáčky na zahradě.

:-(

 

JAKÉ ROSTLINY MÁTE NA ŠKOLNÍ ZAHRADĚ?

Klíčová otázka 6

Zjišťovali jsme:

Výstup:

Z analýzy zjištěno, že děti jsou dlouhodobě zapojeny do výběru rostlin na zahradě MŠ, ví, co si mohou zasadit, aby jim to vyrostlo, ví, jak o to pečovat. Mají možnost ovlivnit množství i místo, kde rostliny budou růst.

:-)

 

MÁME VE ŠKOLCE PROSTOR, KOUTEK KE TVOŘENÍ?

Prostředí

Zjišťovali jsme:

 

Výstup: Z analýzy zjištěno, že je zájem o polytechnický koutek, který ve školce nemáme.

:-(

 

VYUŽÍVÁTE VE ŠKOLCE DÁLE „VÝZDOBU“ V KVĚTINÁČI (TUJE, KYTKY)?

Prostředí

Zjišťovali jsme:

 

Výstup: Z analýzy zjištěno, že nevyužíváme „výzdobu“ v květináči, končí na kompostu nebo v popelnici.

:-(