V rámci třídy jsme si nejdříve v úterý vyhodnotili, kdo se jakým způsobem dopravuje do školy. Povídali jsme si o tom, jak by to šlo lépe a ohleduplněji vzhledem k přírodě.
Ve středu jsme provedli druhý průzkum. I přes ne příliš vlídné počasí, na tento den žáci nezapomněli a zvolili alternativní způsob dopravy, jako například koloběžku či chůzi s deštníkem v ruce na místo využití pohodlného rodinného automobilu. Musím říct, že jsem na některé byla obzvlášť pyšná.
V rámci debaty jsme zavzpomínali, s jakými způsoby dopravy máme zkušenosti a rozebrali jsme jejich výhody a nevýhody. I přes veškeré pohodlí, které nám dnešní moderní doba nabízí, jsme se shodli na tom, že některé vymoženosti až příliš znečišťují životní prostředí. A naopak je potřeba o něj pečovat a chránit jej. A jak nejlépe tuto myšlenku podpořit, než – li vycházkou po krásných místech našeho městyse!
Cestou nás provázel Martin Kašpar, který se mimo jiné zasloužil o záchranu místního nádraží a nás obohatil nejen o krásná místa, ale také i o nové znalosti.
Cestou jsme pozorovali, jakým způsobem se změnila krajina v Náměšti během několika let, dozvěděli jsme se důležité informace z historie městyse a prošli hned několika ekosystémy.
Tímto bych chtěla ještě jednou poděkovat za hezkou vycházku a žáky pochválit za vzorné chování.
Mgr. Ludmila Štafová