Obsah
ANALÝZA TÉMATU JÍDLO
Dotazník k tématu Jídlo https://drive.google.com/file/d/1eLj-hYyFjf4N1l4g4geXF0Wp7ZVUL2As/view?usp=sharing
DOSTÁVAJÍ DĚTI K JÍDLU (SYROVÉ) OVOCE A ZELENINU?
Jídlo – Klíčová otázka č.1
Zjišťovali jsme:
- Komunitní kruh – jaké známe ovoce, zeleninu a jaký mají pro nás význam (zdravý životní styl)
- Řízená činnost – poznávání a třídění ovoce, zeleniny
- Pozorování a zaznamenávání, jestli děti dostávají ve školce (syrové) ovoce a zeleninu
- Ochutnávka ovoce a zeleniny (poznávání podle všech smyslů)
- Předpěstování sazeniček pro výsev na zahradu, zalévání a pozorování
- Výtvarná činnost – Zdravý talíř
- Pohádka – O zlém bacilu a hodném vitaminu
Výstup:
Z analýzy zjištěno, že děti dostávají k jídlu (syrové) ovoce a zeleninu.
:-)
JE K DISPOZICI VODA ČI NESLAZENÝ NÁPOJ?
Jídlo – Klíčová otázka č.5
Zjišťovali jsme:
- Komunitní kruh – Zdravý životní styl: Zdravý talíř, které potraviny jsou/nejsou zdraví prospěšné, význam snižování obsahu cukru v potravinách a tekutinách, rozhovory o lokálních a sezonních surovinách, plýtvání potravinami, zodpovědné volbě potravin a jejímu vlivu na planetu Zemi
- Pohádka – Krtek léčí zajíce, O mlsném drozdovi
- Kognitivní aktivity – kladení otázek a hledání odpovědí, objevování – práce s didaktickým materiálem, Hra na pravdu a lež, monitorování množství čerstvého ovoce a zeleniny + druhů nápojů v MŠ
- Smyslové hry – poznej, co jíš + jakou to má chuť (sladká, slaná, kyselá, hořká)
- Výtvarná činnost – Tlouštík Véna a sportovec Jarda (společná práce, střihání, lepení)
- Kresba postavy – v zdravém těle zdravý duch
- Pracovní list – Labyrint ovoce, třídění ovoce a zeleniny
Výstup:
Z analýzy zjištěno, že děti dostávají k jídlu dostatek ovoce a zeleniny, ale nemají k dispozici vodu či neslazený nápoj.
:-(
SLEDUJETE (S RODIČI) JÍDELNÍČEK V MŠ? MAJÍ RODIČE PŘEHLED O JÍDELNÍČKU V MŠ?
Jídlo – Klíčová otázka č.9
Zjišťovali jsme:
- Děti z Ekotýmu se ptaly ostatních dětí ze všech tříd, zda jim maminka, tatínek, aj. čtou ráno v šatně jídelníček, co je v ten daný den na svačinu, oběd.
- Prostřednictvím krátkého dotazníku pro rodiče, jsme hledali odpovědi na otázky týkající se tématu jídlo, které nám poslouží k získání celkového pohledu na naší MŠ a jsou pro nás také podnětem pro zkvalitnění naší práce.
Výstup:
Z analýzy, kterou prováděly děti z Ekotýmu jsme se dozvěděli, že většině dětí čtou rodiče, co je v ten daný den na svačinu, oběd (31 dětí odpovědělo Ano, 11 dětí odpovědělo Ne)
Prostřednictvím dotazníků hlasovalo 39% respondentů pro včasné vyvěšení jídelníčku na webových stránkách a v šatnách MŠ, 26% respondentů Spíše ano.
:-)
VYUŽÍVÁTE VE ŠKOLCE VÝPĚSTKY ZE ŠKOLNÍ ZAHRADY? JAKÝM ZPŮSOBEM
Jídlo – Klíčová otázka č.3
Zjišťovali jsme:
- Komunitní kruh – rozhovory, jaké ovoce, zeleninu pěstujeme na školní zahradě
- jakým způsobem výpěstky zpracováváme, co s nimi děláme (zaznamenávání, kreslení na papír)
- zhodnocení z analýzy, diskuze, co jiného bychom mohli pěstovat na školním záhonku, zahradě
a zpracovat
Výstup:
Z analýzy bylo zjištěno, že máme pouze výpěstky na záhonku (jahody, zeleninu), nemáme žádný ovocný keř. Děti projevily zájem o zasazení ovocných keřů na školní zahradě.
:-(
KDO NÁM CHYSTÁ SVAČINU, DÁVÁ POMAZÁNKU NA CHLEBA?
Zjišťovali jsme:
- Komunitní kruh – rozhovory, jaké svačinky ve školce máme, kdo nám je chystá
- třídění obrázků potravin, které máme ve školce ke svačině
- zhodnocení z analýzy, diskuze
- obcházení tříd a hlasování, kdo by si chtěl mazat pomazánku na chleba sám
- obcházení personálu, zjišťování, zda by to bylo reálné (počet misek ve třídách)
Výstup:
Z analýzy bylo zjištěno, že svačinky chystají provozní zaměstnanci. Děti projevily zájem, že by si chtěly mazat pomazánku na chleba samy.